Hej Sektionen!

Som många av er är medvetna om så har sektionens medlemmar beslutat att vi inte ska förnya samarbetet vi har haft med konsultföretaget McKinsey & Co tills dess att vi har utarbetat en värdegrund för sektionens företagssamarbeten. Jag som ordförande har varit i kontakt med McKinsey och informerat om beslutet och hur den närmsta framtiden ser ut för oss. Än har vi i Styret inte påbörjat processen med värdegrunden, men tidsplanen som ligger är att lägga fram ett förslag till SM3 den 4 maj.

Under den senaste veckan har detta beslut spridits utanför student-världen. Jag har blivit kontaktad av reportrar från Dagens Industri och Svenska Dagbladet. Dagens Industri publicerade igår natt en web-artikel som bland annat handlar om det som har hänt hos oss. Tyvärr innehåller rubriken faktafel, då den syftar till att KTH har avslutat ett samarbete. Försök har gjorts att få den redigerad.

Jag ansåg att det var relevant att informera er, sektionens medlemmar, om detta. Har ni frågor går det utmärkt att mejla dem till mig på ordf@f.kth.se.

Hälsningar,
Ordförande Christoffer