Hör hit, ärade fysiker och matematiker, ty Jubeltider nalkas!
Nu i maj firar Fysiksektionen att det är 90 år sedan programmet Teknisk Fysik grundades och detta kräver naturligtvis ett firande utan dess like! Jublet är en av sektionens absolut största tillställningar, som endast sker var femte år. Därav kommer firandet äga rum under en hel vecka, mellan lördagarna 14:e och 21:a maj. Det kommer vara en fartfylld vecka med fantastiskt roliga och minnesvärda evenemang som ni inte vill missa! Här kommer all information ni behöver för att fira med oss.

Lördag 14/5: Jubelgasque
Tisdag 17/5: Jubelpub
Onsdag 18/5: Lunchföreläsning med Christer Fuglesang
Torsdag 19/5: Lunchföreläsning med Capgemini
Lördag 21/5: Jubelbanquetten

Observera att man inte behöver gå på alla event för att vara med och fira, men den som gör det kommer ha möjlighet att samla på sig alla delar av det tjusiga Jubelmärket!

Jubelbanquetten

Jubelbanquetten är den enda banquetten som trumfar vår årliga mottagningsbanquette Ettans fest. I år firar vi hela 90 år, så kvällen dedikeras till att fira och att minnas sektionen, programmet och allt som hör därtill! En storslagen och minnesvärd fest är målsättningen för såväl studenter som alumner. Detta kommer bli en magisk kväll du inte vill missa.

Jubelgasquen

Den kanske mest studentikosa av all fester är gasquen och av denna anledning påbörjas hela Jubelfirandet med en sådan klassisk sittning. Gasquen hålls då hela 90 år av fysik behöver firas med pompa och ståt, samt en blick tillbaka på vår anrika historia. Ni kommer därför att guidas genom Teknisk Fysiks årtionden på en tidsresa att minnas, från 1920-talet och 90 år fram i tiden till dagens firande.

Lunchföreläsningar

Christer Fuglesang
I samband med Fysiksektionens 90-årsjubileum har vi det stora nöjet att välkomna alla studenter till en unik föreläsning med F-alumnen (och Sveriges första astronaut) Christer Fuglesang! Han kommer bland annat att prata om sin tid som aktiv, dels i Fysiksektionen, men också i rymden.

Capgemini
Capgemini Invent invites students for an inspiring lunch lecture about how we help our clients in the field of Machine Learning and Analytics. In addition, you will hear more about who we are and get a glimpse into the life of a management consultant. Please join us on May 19th 12:00-13:00 in V1. Sign up via the following link. Lunch will be served!

Jublande kramar
/Projektledare för Jubel 2022